Jak adresować list?

Niegdyś pisanie listów było jedną z podstawowych form komunikacji między ludźmi, zwłaszcza na dalekich odległościach. Dziś ze względu na dużą popularność komputerów oraz powszechny dostęp do internetu, listów piszemy coraz mniej.



Jak się okazuje, adresowanie koperty listowej nie należy do tak oczywistych kwestii, jak mogłoby nam się to wydawać. Ze względu na fakt, iż tradycyjne listy piszemy teraz sporadycznie, wielu z nas ma prawdziwy problem, jak poprawnie zaadresować kopertę.
Generalnie należy przyjąć jedną prostą zasadę przy adresowaniu listów. W lewym górnym rogu koperty należy wpisać swoje dane. Powinno to być imię i nazwisko, poniżej ulica zamieszkania, poniżej kod pocztowy i miasto. Natomiast na środku koperty, bliżej prawej krawędzi powinniśmy wpisać adresata listu ze zwrotem grzecznościowym Sz.P.(co oznacza: Szanowna Pni/Pan). Najpierw piszemy imię i nazwisko, poniżej ulicę, a jeszcze niżej kod pocztowy z nazwą miejscowości. W przypadku adresowania koperty do firmy, najpierw należy napisać jej pełną nazwę, a dopiero poniżej konkretną osobę, do której list ma dotrzeć, jeśli jest taka potrzeba.
Warto również pamiętać o tym, żeby nasze pismo było duże, wyraźne, czytelne. Wówczas możemy mieć pewność, że nasz list dotrze we wskazane przez nas miejsce, bez żadnej pomyłki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz