Tarta z kurczakiem, brokułem i suszonymi pomidorami

Dziś naszła mnie ochota na coś innego, coś pysznego, coś smakowitego. Postanowiłam na obiad zrobić tartę na słono z kurczakiem, brokułem i suszonymi pomidorami. Robi się ją szybko i prosto, a smakuje naprawdę wyśmienicie!
Najpierw przygotowałam farsz. W tym celu pierś z kurczaka pokroiłam w kostkę i na odrobinie oleju podsmażyłam ją doprawiając do smaku: słodką, mieloną papryką, mielonym imbirem, solą, pieprzem cytrynowym i cynamonem. Smażyłam ją niedługo, tylko tyle, aby mięso nie było surowe.
Brokuła podzieliłam na różyczki i zblanszowałam w gotującej się wodzie. Bardzo mi zależało na tym, aby się on nie rozgotował, bo zrobiłaby się z niego breja - niesmaczna i nie wyglądająca apetycznie.
Pomidory suszone pokroiłam w drobną kostkę. Do tego zrobiłam sos - dwa jajka wymieszałam z dwoma łyżkami gęstej śmietany i doprawiłam do smaku solą. Dodałam do tego również dwa plastry goudy pokrojonej na drobne paski.
Później zabrałam się za robienie ciasta. Osiem łyżek mąki wymieszałam z odrobiną soli i pokrojoną w drobne kawałki połową kostki margaryny. Do tego dodałam jedno jajko i wyrobiłam ciasto. Powinno ono być miękkie, ale nie za bardzo, żeby się dobrze upiekło i utrzymało farsz. Wyłożyłam w formę i ponakłuwałam widelcem, aby się nie podnosiło podczas pieczenia. Samo ciasto w formie na początku trochę podpiekłam w piekarniku, żeby nie było całkiem surowe. Później nałożyłam farsz: kurczak, pomidorki, na sam wierzch brokuł i wszystko zalałam sosem. Całość zapiekałam dalej jakieś 20-25 minut. Zmiejszyłam wtedy temperaturę w piekarniku, żeby mi się tarta nie spaliła.
Tak oto przygotowałam dzisiejszy obiad i był on naprawdę bardzo smaczny, dlatego też i Wam życzę smacznego, jeśli skorzystacie z mojego przepisu.

1 komentarz: