Ryż na mleku z jabłkami, cynamonem i kandyzowanymi wiśniami

Naszła mnie dziś ochota na coś słodkiego i przypomniałam sobie, że moja mama kiedyś często robiła ryż na mleku. Postanowiłam dziś zrobić taką moją wersję ryżu, taką bajecznie słodką, mleczną i cudownie pachnącą cynamonem. Oto mój przepis...
Przepis na ryż na mleku jest bardzo prosty i nie wymaga szczególnych zdolności kulinarnych. Taki ryż można podawać na ciepło i taką wersję ja najbardziej lubię, ale też z powodzeniem można go jeść na zimno. Ja do swojego przepisu użyłam jabłek, cynamonu i wiśni kandyzowanych, ale dodatków może być całe mnóstwo i zapewne każdy z Was znajdzie te swoje ulubione. Zaczynamy!
Do garnka wlałam odrobinę wody, tylko tyle, ile musi zakryć dno. Wstawiłam na gaz i czekałam, aż woda zacznie bulgotać. Następnie dodałam około 2-2,5 szklanki mleka. Do tego również dodałam niecałą łyżkę masła, łyżkę cukru i niewielką ilość tartego cynamonu. Czekałam, aż wszystko zacznie się gotować, zmniejszyłam ogień, aby mleko mi się nie przypaliło.
Następnie dodałam zawartość jednej torebki ryżu, oczywiście bez torebki :-) I co chwilę mieszałam, bo ryż niestety lubi przystawać do dna garnka. Żeby ryż był odpowiednio miękki, należy go gotować około 20-25 minut na wolnym ogniu. Na sam koniec dodałam pokrojone w kostkę jabłko i garść kandyzowanych wiśni, wszystko dokładnie wymieszałam. Po zdjęciu z ognia garnek przykryłam pokrywką i odstawiłam na kilka minut. Po nałożeniu porcji ryżu do salaterki oprószyłam ją jeszcze odrobiną cukru cynamonowego. Wyszło pysznie! Polecam i życzę smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz