Wegańskie kulki orzechowo-daktylowe z czterech składników

Uwielbiam słodycze! Od zawsze je uwielbiałam, ale odkąd jestem na diecie roślinnej, to uwielbiam je jeszcze bardziej. Robię je bowiem sama, z prostych, roślinnych składników, dlatego wiem, że są one zdrowsze, niż te kupowane w sklepie. Sprawdźcie, jakie to proste i jakie pyszne! Zapraszam na mój przepis...
Będziesz potrzebować jedynie czterech prostych składników... wafle ryżowe, orzechy, masło orzechowe i daktyle. Do dekoracji gorzka czekolada i odrobina mleka roślinnego - opcjonalnie.
Szklankę daktyli zalewam wrzątkiem i odstawiam na co najmniej 15-20 minut. Po tym czasie blenduję je z dwoma łyżkami tej wody ze szklanki.
5 wafli ryżowych rozkruszam na drobno.
Szklankę orzechów siekam. Mogą to być dowolne orzechy, ja akurat tutaj mam włoskie, ale równie często robię z orzechami ziemnymi, o ile takie mam w domu.
Mieszam wszystko razem - pokruszone wafle, orzechy, zblendowane daktyle.
Do tego wszystkiego dodaję jeszcze masło orzechowe. Jeśli macie takie z orzeszkami, jak na tym zdjęciu, to dajcie 5 dużych łyżek. Jak macie gładkie, to spokojnie 4 łyżki wystarczą.
Wszystko razem trzeba rękami dobrze wymieszać i wstawić do zamrażarki na jakieś 20-30 minut. Po tym czasie można spokojnie lepić kulki.
Opcjonalnie można polać je czekoladą. Ja na tę porcję wzięłam 1,5 tabliczki gorzkiej czekolady i 4 łyżki mleka ryżowego. To rozpuściłam w kąpieli wodnej i obtoczyłam kulki.

Uwaga!
Kulki do czasu zjedzenia ich trzeba trzymać w lodówce, bo inaczej się rozpłyną. Są przepyszne! Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz