Sernik jagielnik, czyli wegańska słodycz z kaszy jaglanej

Ostatnio zasypuję Was moimi sprawdzonymi przepisami na zdrowe, wegańskie słodycze. Przyznam, że od jakiegoś czasu słodkie smaki są bowiem bliższe mojej duszy i ciału. Sernik z kaszy jaglanej jest prosty, łatwy do przygotowania i cudownie pyszny. Oczywiście nie zawiera żadnych odzwierzęcych składników i z tego też powodu należy go spożyć w ciągu 2 dni, ale z tym na pewno problemu nie będzie. Pokażę Wam teraz, jak ja robię mój sernik jagielnik...

Składniki:

500 g suchej kaszy jaglanej
puszka mleczka kokosowego
600 ml wody
6 łyżek miodu
6 łyżek wiórek kokosowych
2 łyżki oleju kokosowego
dwie garście rodzynek
smażone jabłka
cynamon

Do garnka lub woka (jak w moim przypadku, ale się nie przejmujcie, bo ja wszystko robię w woku) wrzucam kaszę i dobrze ją płuczę pod bieżącą wodą.
Do kaszy dodaję całą puszkę mleczka kokosowego.
Dodaję tam również wodę oraz szczyptę soli. Stawiam na gaz i gotuję, aż kasza wchłonie cały płyn, czyli około 15-20 minut. Mieszam co jakiś czas, żeby mi się kasza nie przypaliła.
Do blendera przekładam połowę kaszy (jak macie duży blender to dajcie całość na raz, ale ja mam mały, więc dzielę masę na dwie części) i dodaję 3 łyżki miodu.
Dodaję również 3 łyżki wiórek kokosowych.
Na koniec jeszcze łyżkę oleju kokosowego. Całość blenduję na gładką masę.
Blaszkę wykładam papierem do pieczenia i wykładam całą masę z blendera.
Smaruję masę smażonymi jabłkami.
Obficie posypuję cynamonem.
Oraz dodaję uprzednio zalane wrzątkiem i odciśnięte z wody rodzynki.
Teraz blenduję resztę kaszy z 3 łyżkami miodu, 3 łyżkami wiórek kokosowych i łyżką oleju kokosowego. Tę masę układam jako kolejną warstwę. Wstawiam ciasto do pieca na około 40 minut w temperaturze 160-170 stopni.
Po wyjęciu ciasta, kiedy jest ono jeszcze gorące, to posypuję je drobno posiekaną gorzką czekoladą, która momentalnie się na nim rozpływa.

Uwaga!

Robiłam ten sernik z mrożonymi wiśniami - wyszedł pyszny. Robiłam ten sernik z samymi tylko rodzynkami - też wyszedł pyszny. Możecie dodawać swoje ulubione dodatki, a na pewno ciacho wyjdzie rewelacyjne.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz