Najlepszy przepis na burrito z kurczakiem i warzywami

Swego czasu polubiłam się z tortillą i testuję ją na wiele różnych sposobów. Mi smakuje ona i na ciepło i na zimno, ale moi panowie zdecydowanie wolą taką na ciepło. Bardzo często robię tortillę na ciepło na śniadanie z serem żółtym, pomidorem, jajkiem, czasami z szynką. Pomysł na burrito zrodził się w mojej głowie całkiem niedawno i od pierwszego zrobienia stał się nowym ulubionym daniem całej mojej rodziny. Chętnie się dziś tym przepisem z Wami podzielę.

Burrito

Składniki na tortillę:

- 10 placków tortilli

- pół piersi z kurczaka

- 1 cebula

- pół czerwonej papryki

- 8 pieczarek

- puszka pomidorów krojonych

- 20 dkg sera żółtego typu gouda

- przyprawy: sól, pieprz ziołowy, przyprawa do kurczaka, papryka słodka wędzona

 

Składniki na sos czosnkowy:

- 1 łyżka śmietany 18%

- 2 łyżki majonezu

- szczypta soli

- łyżka posiekanego zielonego koperku

- 2 ząbki czosnku


Wykonanie:

Najpierw przygotowuję farsz na burrito. Cebulę kroję w kostkę i podsmażam na łyżce oleju. Do niej dodaję pierś z kurczaka pokrojoną w drobną kostkę. Podczas podsmażania wszystko mieszam, żeby mi się nie przypaliło i dodaję wszystkie przyprawy wedle uznania.

Jak już kurczak i cebula się podsmażą, to dodaję pokrojone w kostkę pieczarki, a następnie paprykę również pokrojoną w kostkę. Całość podsmażam kilka minut na średnim ogniu. Na koniec dodaję pomidory w puszce i jeszcze zmniejszam gaz. Ten farsz dusi mi się na patelni jeszcze około 10 minut, aż sos się zredukuje i zagęści.

Do tego burrito przygotowuję jeszcze własnoręcznie zrobiony sos czosnkowy. Do tego potrzebuję 1 łyżkę śmietany, 2 łyżki majonezu, posiekany koperek, szczyptę soli i przeciśnięty przez praskę czosnek. Wszystko razem mieszam i gotowe.

Ser żółty ścieram na tarce na grubych oczkach i przygotowuję również sobie do każdej tortilli po liściu sałaty lodowej.

Na tortillę nakładam rozdrobnioną sałatę lodową, następnie 2 łyżki farszu, łyżeczkę sosu czosnkowego i posypuję serem. Całość zawijam i podgrzewam na suchej patelni do zarumienienia placków.

Wskazówka: Możecie użyć dowolnej sałaty, jaka tylko Wam przyjdzie do głowy, szpinaku, liści buraka czy mieszanki sałat. Mi po prostu najbardziej smakuje z sałatą lodową.

Wskazówka: Jeśli chodzi o mięso, to robiłam to burrito już z piersią kurczaka, mięsem mielonym z szynki wieprzowej, a także z mięsem drobiowym z rosołu i zawsze wychodziło przepyszne.

Wskazówka: Jeśli nie macie pomidorów w puszce, to polecam świeże pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokroić w kostkę. Ostatnio także robiłam to burrito z domowej roboty sokiem pomidorowym przecieranym i wyszło również przepysznie.

Życzę Wam kochani smacznego!

Burrito

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz