Recenzja książki "Kocha, lubi, pragnie" Zbigniewa Lwa-Starowicza i Pauliny Reiter

Po raz kolejny sięgnęłam po książkę Zbigniewa Lwa-Starowicza. Tym razem jest to "Kocha, lubi, pragnie". Przeczytałam już kilka jego pozycji i choć wszystkie w zasadzie mówią o tym samym - miłości, pożądaniu, seksie - to każda kolejna jego książka jest dla mnie tak samo ciekawa.
"Kocha, lubi, pragnie" to zapis rozmowy Pauliny Reiter i Zbigniewa Lwa-Starowicza. Padają w niej pytania odnośnie tego, czego pragną kobiety, a czego chcą mężczyźni, czy istnieją udane związki na odległość, jak obudzić w sobie pożądanie i namiętność, czy fetysze są dobre czy złe i wiele, wiele innych tematów.
Sama rozmowa jest prowadzona w bardzo przemyślany sposób, dlatego przyjemnie się ją czyta. Zahacza o takie tematy, które są niezwykle interesujące dla czytelnika, zwłaszcza w momentach, kiedy profesor opowiada o przypadkach swoich pacjentów.
Jeszcze bardziej interesujące jest to, że pomiędzy kolejnymi rozdziałami książki, znajdują się wypowiedzi zwykłych ludzi, którzy opowiadają o swoich miłościach, namiętnościach, związkach, tym, co ich podnieca i wzmaga  ich popęd seksualny.
Ponadto, w "Kocha, lubi, pragnie" znajdują się również porady i treningi - takie psychotesty, które można zrobić nawet samemu sobie. To z całą pewnością wzbogaca treść tej książki.
Mnie najbardziej zaciekawił rozdział mówiący o tym, że kiedy pojawia się dziecko w małżeństwie, to namiętność w sypialni przygasa i jak sobie z tym radzić. Jestem matką i sama przeżyłam na sobie to, że po porodzie nie koniecznie miałam taką samą ochotę na seks, jak przed nim. Profesor podaje przykład trzech zdań, które wypowiedziane w kierunku męża powinny sprawić, że "będzie ugotowany", czyli będzie miał ochotę na seks niemalże od razu. Wypróbowałam to na moim mężu, ale skutku nie było takiego, jak zamierzyłam. Może mój mąż jest inny, ale w sumie to i dobrze, bo akurat miałam wtedy niewiele czasu, gdyż spieszyłam się do pracy :P
Suma summarum - "Kocha, lubi, pragnie" - polecam z przekonaniem, że Wam również przypadnie do gustu!
Link do mojego książkowego wyzwania na 2015 rok:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz