Recenzja książki "Planeta dobrych myśli" Beaty Pawlikowskiej

Muszę przyznać, że jest to pierwsza książka Beaty Pawlikowskiej, po którą sięgnęłam. Zainteresował mnie jej tytuł, bo sobie pomyślałam, że to taka lektura, która nastraja optymistycznie. I wiecie co? Nie pomyliłam się!
"Planeta dobrych myśli" to zbiór przemyśleń autorki - Beaty Pawlikowskiej. Dodatkowo, znajdują się w niej obrazki własnoręcznie wykonane przez autorkę. Okładka książki przypomina mi popularne ostatnimi czasy kolorowanki dla dorosłych :-)
Trzeba przyznać, że "Planeta dobrych myśli" nastraja bardzo pozytywnie do świata, do innych ludzi, a przede wszystkim do siebie samego. Znajdziemy w niej wiele prawd, które przecież wszyscy znamy, ale gdzieś o nich zapomnieliśmy. Mi najbardziej podobały się te wpisy o dzieciach, które powinny same uczyć się na swoich błędach tym bardziej, jeśli nie chcą słuchać dobrych rad rodziców. Sama jestem matką i nie chcę całe życie trzymać swojego syna za rękę. Chcę, żeby sam się uczył, poznawał, doświadczał, takiej wiedzy nie zastąpi nawet najlepsza i najbardziej wyszukana porada. Ponadto, bardzo mi się podobały wpisy o tym, żeby nie oceniać innych ludzi i żyć własnym życiem. Pozory bowiem mogą sprawić, że nasza ocena będzie dla innych dalece krzywdząca. Jeśli natomiast będziemy żyć własnym życiem i na nim się skupiać, to naprawdę będziemy o wiele szczęśliwsi. Jak sama Beata Pawlikowska pisze - bądź przyjacielem sam dla siebie, zaakceptuj siebie i pokochaj.
Z "Planety dobrych myśli" możemy wiele wnieść do swojego życia, jeśli tylko będziemy chcieli. Polecam Wam tę pozycję, bo jest naprawdę bardzo ciekawa i taka mądra, przemyślana, poukładana. Na dobrą sprawę każdy z nas powinien mieć taki kalendarz czy notes, w którym mógłby zapisywać swoje przemyślenia i zawsze móc po nie sięgnąć.
Oto link do mojego książkowego wyzwania na 2015 rok:

1 komentarz:

  1. wiele wspaniałych książek ma Pani Beata! Nie ze wszystkim do końca się zgadzam, ale w większości otwieram i przecieram oczy ze zdumienia :) Chciałabym kiedy przeczytać tą książkę ^^

    OdpowiedzUsuń