Recenzja książki "Drażliwe tematy" Neil Gaiman

Nie będę ukrywać - lubię czytać powieści, ale tym razem sięgnęłam po zbiór opowiadań, których autorem jest Neil Gaiman i nie żałuję. Te krótkie opowiadania z gatunku fantastyki, s-fi, może nawet nieco horroru, bardzo mi się spodobały.
Już na samym początku książki "Drażliwe tematy" byłam mile zaskoczona. Autor bowiem opisał każdą historię w niej zawartą, ale nie w sposób banalny. Po prostu przedstawił to, w jaki sposób powstały i często również dlaczego, a więc co było wówczas jego inspiracją. To mnie mile zaskoczyło muszę przyznać. Po takim wstępie tym bardziej chciałam je przeczytać.
W "Drażliwych tematach" każdy czytelnik znajdzie coś dla siebie i z całą pewnością nie będzie to nudna historyjka. Nie miałam nigdy wcześniej styczności z tym autorem, ale teraz z ogromną przyjemnością sięgnę po jego kolejne dzieła.
W tych historiach jest coś, co przyciąga i sprawia, że wciąż chce się czytać i czytać. Bałam się nieco, że każda z tych historii będzie bardzo do siebie podobna, a jednak już na wstępie autor sam przyznał, że każda z nich jest zupełnie inna i to też bardzo mi się podobało.
Wśród "Drażliwych tematów" najbardziej podobała mi się "Prawda to jaskinia w czarnych górach". Jednakże w tym zbiorze opowiadań jest też wiele innych, zaskakujących wręcz tym, jak się kończą, jak na przykład "Czarny pies". Jest też "Kalendarz opowieści", a więc 12 różnych krótkich historii, z których każda przypisana jest do poszczególnych miesięcy roku - genialny pomysł!
Jednym słowem polecam!
Oto link do mojego książkowego wyzwania na 2015 rok:

1 komentarz: