Allan i Barbara Pease "Dlaczego mężczyźni nie potrafią robić dwóch rzeczy równocześnie, a kobiety na moment nie przestają gadać"

Już kiedyś czytałam książkę Allana i Barbary Pease i tutaj podam Wam link do mojej recenzji: http://poradniknetowy.blogspot.com/2015/10/recenzja-ksiazki-mowa-ciala-w-milosci.html Tym razem postanowiłam sięgnąć po kolejną ich książkę i ponownie doskonale się bawiłam podczas jej czytania.
"Dlaczego mężczyźni nie potrafią robić dwóch rzeczy równocześnie, a kobiety na moment nie przestają gadać" to swojego rodzaju poradnik, który ma pokazać różnice pomiędzy kobietami, a mężczyznami. Mogłoby się bowiem wydawać, że jesteśmy do siebie podobni, a jednak po lekturze tej książki jasno widać, jak bardzo się różnimy.
Punktem wyjścia dla autorów tej książki są nasi przodkowie. Dawno, dawno, dawno temu kobiety pilnowały domowego ogniska i wychowywały dzieci, a mężczyźni polowali. Taki był podział obowiązków i poniekąd to pozostało w naszych genach po dziś dzień. Stąd właśnie wynikają różnice pomiędzy kobietami, a mężczyznami, między innymi to, że kobiety mają szeroki kąt widzenia i dostrzegają wiele rzeczy i wiele rzeczy potrafią robić jednocześnie. Mężczyźni natomiast skupiają się na jednym punkcie i dlatego często nie dostrzegają rzeczy, które mają niemalże w zasięgu ręki. Nie potrafią też robić kilku rzeczy na raz, skupiają się tylko na jednej. Takich różnic jest więcej, a najbardziej rozbawiło mnie porównanie tego, jak kobieta bierze prysznic, a jak robi to mężczyzna.
Książka niewątpliwie napisana w bardzo lekkim tonie, z poczuciem humoru, łatwa i przyjemna lektura. Wiele osób negatywnie się o niej wypowiada, a ja ją z chęcią polecę. Nie wszystko musi być takie poważne i poparte tysiącami badań klinicznych. Autorzy niewątpliwie mają ogromną wiedzę w tym zakresie, ale nie muszą pisać o tym rozpraw naukowych. Łatwiej jest przeczytać książkę napisaną z przymrużeniem oka, niż naukowe wywody. Polecam, porządna dawka dobrego humoru!
Gdybyście chcieli śledzić moje postępy w wyzwaniu "Przeczytam 52 książki w rok", to zapraszam w link poniżej:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz