"Jak zostałem premierem" Robert Górski i Mariusz Cieślik

Po raz kolejny moja ciekawość zaprowadziła mnie do przeczytania książki - rozmowy Mariusza Cieślika z Robertem Górskim, najlepszym polskim kabareciarzem i członkiem Kabaretu Moralnego Niepokoju. Ten czas spędzony na lekturze był dla mnie odprężeniem i przypomnieniem sobie wielu skeczy kabaretu, a także bliższego poznania członków grupy i przyjrzenia się ich pracy oraz twórczości.
Robert Górski jest niewątpliwie najlepszym polskim kabareciarzem. To wiedziałam, zanim sięgnęłam po tę książkę. Jednak z niej dowiedziałam się o nim jeszcze wielu rzeczy - przede wszystkim tego, że to właśnie on jest autorem wszystkich skeczy Kabaretu Moralnego Niepokoju. Czy mnie to zaskoczyło? Trochę tak, ale zapewne dlatego, że wielokrotnie oglądając kabaretony nigdy nie zastanawiałam się nad tym, kto tak faktycznie to wymyśla.
"Jak zostałem premierem" to w zasadzie wywiad, który przeprowadza Mariusz Cieślik z Robertem Górskim. Nie jest to zbiór życiowych prawideł i czytając go miałam wrażenie, że to w dużej mierze kolejny występ kabaretowy. Można się przy tym pośmiać. Jednak dzięki tej lekturze jeszcze bardziej go polubiłam, obdarzyłam jeszcze większą sympatią i jeszcze większym uznaniem dla tego, co robi. Miliony ludzi śmieje się z jego skeczy, a przecież nie jest łatwo zabawiać nas przez tyle lat i wymyślać co rusz śmieszne historie.
W "Jak zostałem premierem" znajdziemy również skecze, a także wypowiedzi innych artystów kabaretowych traktujące głównie o talencie Górskiego. Ja czytając tę książkę nie raz sięgałam po tablet, żeby posłuchać skeczy, o którym aktualnie czytałam. Zdałam sobie sprawę, że jeszcze wielu z nich nie znam i chyba powinnam nadrobić zaległości.
Jednym słowem książka lekka, łatwa i przyjemna. Trochę historii z życia kabaretu, trochę ciekawostek o powstaniu niektórych skeczy Kabaretu Moralnego Niepokoju. Czasami lubię sięgać po takie książki, żeby po prostu odpocząć. Polecam!
Gdybyście chcieli śledzić moje postępy w wyzwaniu "Przeczytam 52 książki w rok", to zapraszam w link poniżej:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz