Ciasto jogurtowe z brzoskwiniami

Sernik... jest pyszny, doskonały na każdą okazję i smakuje każdemu. Jednak sernik sernikiem, a ja dziś zrobiłam ciasto, które wyglądem i smakiem bardzo sernik przypomina, a jednak nie ma w nim ani grama sera. Jest lekkie, puszyste, odpowiednio mokre i naprawdę smaczne. Zapraszam dziś na mój przepis na ciasto jogurtowe z brzoskwiniami.

Składniki:

2 małe jogurty naturalne w kubeczkach po 150 g każdy
1,5 kubeczka cukru pudru
1 opakowanie cukru wanilinowego
3 jajka
4 kubeczki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 kubeczek oleju
brzoskwinie z syropu - pół puszki
płatki migdałowe na wierzch ciasta

UWAGA!!!
Miarą składników jest kubeczek po jogurcie naturalnym, który jest również używany w tym przepisie. Po wyłożeniu jogurtu trzeba go umyć, dobrze wysuszyć i używać do odmierzania poszczególnych składników.

Przygotowanie ciasta:

Jogurty mieszamy mikserem z cukrem waniliowym i cukrem pudrem w dużej misce. Następnie wbijamy jajka i ponownie wszystko dobrze mieszamy. Dodajemy olej i mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Przez sitko przesiewamy proszek do pieczenia i mąkę, dodajemy partiami do pozostałych składników w misce i dobrze mieszamy całość mikserem. Na koniec dodajemy owoce pokrojone w kostkę i całość mieszamy łyżką.

Blaszkę (ja mam taką o wymiarach 24x29 cm) wykładam papierem do pieczenia, a następnie wykładam ciasto. Na wierzchu posypuję je płatkami migdałowymi. Rozgrzewam piekarnik do 180 stopni i piekę około 50 minut. Wyjmuję do ostygnięcia i gotowe.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz