W dobie internetu większość osób poszukuje pracy za pośrednictwem globalnej sieci. Nie ma w tym nic złego, zwłaszcza, że większość pracodawców zamieszcza swoje ogłoszenia w internecie i oczekuje mailowego składania aplikacji. Warto jednak wiedzieć, co zrobić, by nasza oferta zwróciła uwagę przyszłego pracodawcy i zainteresowała go na tyle, by zaprosił on nas na rozmowę kwalifikacyjną.
Przede wszystkim załóż sobie profesjonalny adres email. Niech to będzie Twoje nazwisko i imię - wówczas stajesz się profesjonalistą w oczach przyszłego pracodawcy. Śmieszne adresy email nie sprawią, że Twój pracodawca zechce z Tobą pracować, być może jedynie uśmiechnie się pod nosem, kiedy będzie przeglądał Twoją aplikację.
Pamiętaj, że aplikując na wybrane stanowisko i wysyłając w tej sprawie maila do pracodawcy, powinieneś odpowiednio go zatytułować. Najlepiej, jeśli w tytule podasz stanowisko, na które aplikujesz oraz miejscowość. Niektórzy pracodawcy wymagają również podania numeru referencyjnego, który znajdziesz w ich ogłoszeniu o pracę.
Ważne jest, by wysyłane dokumenty aplikacyjne były kompletne, a zatem jeśli pracodawca wymaga CV wraz z listem motywacyjnym, to taki komplet powinieneś mu wysłać. List motywacyjny jest często Twoją wizytówką, dlatego do każdego powinieneś podejść indywidualnie. Opisz w nim swoje referencje oraz zaprezentuj zdobyte dotychczas doświadczenie zawodowe pod kątem oferty pracy, o którą się ubiegasz. To ważne, więc nie kopiuj listów motywacyjnych z internetu, stwórz swoje własne.
Na sam koniec sprawdź poprawność danych, ponieważ to dzięki nim Twój przyszły pracodawca będzie mógł się z Tobą skontaktować. Ważny jest numer telefonu oraz email. Sprawdź również czy nie ma w Twoich dokumentach literówek. Takie szczegóły również są bardzo istotne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz