4 sposoby, by jeść mniej słodyczy

Rączki w górę, kto uważa, że je za dużo słodyczy 😊 Myślę, że większość z nas ma ten problem. W internecie można obecnie znaleźć całkiem sporo przepisów na zdrowe, domowe słodkości, ale nie oszukujmy się - najchętniej sięgamy po batony, czekolady, ciasta i ciasteczka, które naładowane są szklankami cukru i czekają na nas na sklepowych półkach. Bo tak jest prościej? Bo ochota na słodycze napada nas znienacka? Ja mam na to 4 sprawdzone sposoby, by jeść mniej słodyczy.

4 sposoby, by jeść mniej słodyczy

4 sprawdzone sposoby, by jeść mniej słodyczy

Ja również miałam problem z tym, że zbyt często sięgałam po słodkie przekąski. Efekt? Kilogramy szybowały w górę, a moje samopoczucie było coraz gorsze, również za sprawą wyrzutów sumienia, że po raz kolejny nie byłam wstanie się powstrzymać. Zaczęłam robić domowe słodkości, które miały znacznie lepszy skład, zwykły biały cukier zastąpiłam zdrowszym erytrytolem, a zamiast kawałków czekolady dodawałam do środka świeże owoce. I tak to funkcjonuje do dziś, dzięki czemu zaspokajam swoje słodkie zachcianki w zdrowszy sposób, ale droga do tego była znacznie bardziej skomplikowana.

Po pierwsze najpierw trzeba ograniczyć zjadanie słodyczy, a to można zrobić stosując się do moich 4 zasad, które tutaj Wam przedstawię:

  1. Pij więcej wody, herbatek owocowych i ziołowych - czy wiesz, że bardzo często pragnienie mylimy z głodem? Wtedy zamiast pójść się napić, sięgamy po przekąskę. Ponieważ pragnienie nadal nie jest zaspokojone, to sięgamy po następną słodką przekąskę i tak wpadamy w błędne koło. Jeśli zatem następnym razem poczujesz chęć na słodycze, to po prostu napij się wody, zaparz sobie herbatkę owocową lub jakieś ziółka. Plus tego jest jeszcze taki, że wypicie co najmniej jednej szklanki wody sprawi, że ochota na słodycze znacznie zmaleje.
  2. Owoce i słodkie warzywa - a gdyby tak za każdym razem, kiedy nachodzi Cię ochota na słodycze, sięgać po owoce i słodkie warzywa, jak na przykład marchewki. Jeśli zjesz ich porządną porcję, to ochota na słodycze powinna Ci całkiem minąć, ponieważ oszukasz swój organizm dostarczając mu cukier z owoców, czyli ten w najzdrowszej postaci.
  3. Dodawaj przyprawy - jeśli lubisz słodkie śniadania, to polecam owsiankę lub pancake i to koniecznie przyprawione cynamonem. Jeśli lubisz herbatę, to dodaj do niej goździki. Jeśli gotujesz sobie obiadek, to przypraw go kolendrą, gałką muszkatołową czy słodką papryką. Rozumiesz już? Słodkie przyprawy sprawią, że potrawa będzie lepiej smakować, a tym samym sprawią, że zmniejszy się ochota na słodkie.
  4. Kawałki, kawałeczki - wyobraź sobie, że tak Cię skręca, że musisz koniecznie zjeść coś słodkiego. Weź cukierka i podziel go na pół. Zjedz jedną połowę, później drugą i zapewne już na tym poprzestaniesz. Tak samo zrób z czekoladą - podziel na kawałeczki. Ciastka, ciasteczka, wszystko można podzielić na mniejsze kawałki. Uwierz mi, że w ten sposób zjesz mniej.

I jak Wam podobają się moje sposoby, by jeść mniej słodyczy? Coś chcielibyście do tego dodać? Czekam na Wasze propozycje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz