Zmęczona? Zestresowana? Mam na to sposób!

Żyjemy w ciągłym biegu. I ja i Wy. Tak po prostu, bo tak się teraz żyje. Jednak nasz styl życia odbija się na naszym zdrowiu i samopoczuciu. Tego akurat uniknąć się nie da. Czasami czujesz ciągłe zmęczenie, stres, jesteś nerwowa i sfrustrowana. I nie dziw się, skoro żyjesz każdego dnia w dużym napięciu. Nie dziw się również, że to uczucie nie znika ot tak po prostu. Bo tak po prostu musisz o siebie zadbać. Ty sama! Nikt za Ciebie tego nie zrobi.

sposób na zmęczenie

Po pierwsze - zwolnij!

Kiedy czujesz ciągłe zmęczenie i stres, przerastają Cię codzienne obowiązki i czujesz, że zaczyna Ci brakować sił, to ZWOLNIJ. To pierwsza podstawowa zasada, by po prostu nie zwariować, nie paść plackiem z totalnym mętlikiem w głowie. Wsłuchaj się w siebie, w to co czujesz, czego potrzebujesz, co jest Ci potrzebne.

Kiedy zdasz już sobie sprawę z tego, że życie w takim tempie wyczerpało Twój zapas energii, to musisz koniecznie i natychmiastowo doładować akumulatory. Mam na to kilka sprawdzonych sposobów. Jeśli wprowadzisz je w swoje codzienne życie, to odczujesz różnicę. Możesz mi wierzyć na słowo. Przetestowałam to na sobie, dlatego piszę teraz o tym Wam. Być może komuś moje sprawdzone sposoby na doładowanie akumulatorów przydadzą się, póki jeszcze nie jest na to za późno.

Odzyskaj energię

Pierwszą zasadą zwiększenia energii każdego dnia jest odpowiednia dieta. Jeśli wprowadzisz do swojego menu odpowiednie pokarmy, to niemalże od razu poczujesz różnicę. Do codziennej kanapki dodaj świeże kiełki, które pełne są witamin i minerałów. Na przekąskę wybierz sok świeżo wyciskany z owoców i warzyw. Dodawaj do swoich posiłków świeże zioła i przyprawy, które nie tylko wspomagają trawienie, ale także oczyszczają i wzmacniają.

Od czasu do czasu znajdź czas tylko dla siebie. Wybierz się na masaż, który rozluźni napięte mięśnie, zrelaksuje i doda energii. Skorzystaj z zabiegów SPA albo po prostu pójdź poćwiczyć na siłowni. Znajdź aktywność tylko dla siebie, która da Ci chwile wytchnienia. Taka odskocznia od codziennej rutyny i natłoku spraw. Uwierz mi, że to naprawdę może zdziałać cuda.

Ważne jest to, aby każdego dnia mieć czas na swoje przyjemności - kawę z przyjaciółką, obejrzenie serialu, poczytanie książki, spacer czy jakieś hobby - haft, malowanie, a nawet rozwiązywanie krzyżówek czy układanie puzzli. To pozwoli Ci się odprężyć i zdystansować, a docenisz to najbardziej wtedy, kiedy będziesz miała totalnie kiepski dzień. Na godzinę wyłącz swoje myślenie i oddaj się ulubionemu zajęciu. Nie myśl o troskach i kłopotach, zostaw to gdzieś obok i rób to, co sprawia Ci prawdziwą przyjemność.

Energii dodadzą Ci również ćwiczenia oddechowe, na które wystarczy kilka minut dziennie. Czy wiesz, że płytki oddech sprawia, że nie dotleniasz odpowiednio swojego organizmu, przez co nie masz energii i czujesz się wciąż przemęczona. Zatem usiądź sobie teraz wygodnie i rozluźnij się. Wykonuj głębokie wdechy wciągając powietrze przez przeponę i płuca. Następnie zatrzymaj powietrze w płucach, ale nic na siłę, a potem powolutku je wypuść. Powtarzaj tę czynność 10 razy.

Codzienny prysznic także pomoże Ci się zrelaksować. Gorący rozluźni napięcie, a zimny pobudzi. Możesz także stosować naprzemienny, o którym pisałam w poprzednim poście.

To moje sprawdzone sposoby na dobre samopoczucie i energię każdego dnia. Z aktywności fizycznej, którą uwielbiam i która mnie relaksuje wybieram jazdę na rowerze i pracę na działce. Wyrywanie chwastów, pielęgnowanie roślin, podlewanie - może nie są to prace bardzo wyczerpujące, ale dają mi całe mnóstwo pozytywnej energii. Jeśli pojadę na swoją działkę z samego rana, to wiem, że już resztę dnia będę miała cudowną i nic nie zepsuje mi dobrego humoru. A Wy jakie macie sposoby na doładowanie swoich akumulatorów?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz